دانشگاه جامع علمی کاربردی موفق‌ترین دانشگاه در حوزه آموزش‌های مهارتی و اشتغال‌محور است

استاندار کرمان در دیدار با رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از موفق‌ترین دانشگاهها در حوزه آموزش‌های مهارتی و اشتغال‌محور است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان، در این دیدار که به مناسبت سی و دومین سال تأسیس این دانشگاه برگزار شد، فداکار استاندار کرمان گفت: آموزش‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی متناسب با بازارکار و شغل های مورد نیاز جامعه، طراحی شده‌اند.

استاندار کرمان بیان کرد: صنایع، شرکت‌ها و مشاغل متعدد به نیروهای ماهر نیاز دارند متاسفانه در آموزش دانشگاه های تئوری محور بحث های مهارتی دیده نشده است.

فداکار تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌ها در کشور است که در کنار دروس تئوری، آموزش‌های مهارتی را هم مدنظر قرار داده است. ظرفیت‌های گسترده‌ای در استان کرمان اعم از بخش های صنعتی و معدنی و کشاورزی وجود دارد که برای اشتغال آنها به آموزش‌های مهارتی و کاربردی نیاز داریم.

وی گفت: آموزش‌های مهارتی، اشتغال تضمین‌شده دارند و دانشگاه جامع علمی کاربردی در این زمینه موفق عمل کرده است.

همچنین دکتر مسعود ایرانمنش رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان در این دیدار ضمن تبیین رسالت و مأموریت این دانشگاه به معرفی رشته ها و مراکز آموزش علمی کاربردی این استان پرداخت و ضمن ارائه گزارش عملکرد یکساله واحد استانی اظهارداشت: این دانشگاه علاوه بر تربیت نیروهای مهارتی، دغدغه اشتغال را هم دارد و هدف آن نیز جبران خلاء مهارتی فارغ‌التحصیلان است.

وی افزود: هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی، آموزش مهارت برای اشتغال افراد است، در همین راستا ما بر اساس طرح آمایش، ابتدا نیازهای مهارتی را احصاء می کنیم و بر اساس آن رشته های موجود را پیشنهاد و یا رشته های جدید ایجاد می کنیم که در سال گذشته 3800 کدرشته در دانشگاه جامع علمی کاربردی حذف و 800 رشته محل جدید متناسب بازارکار راه اندازی شده است.

دکتر ایرانمنش گفت: شعار دانشگاه جامع علمی کاربردی، آموزش برای اشتغال است، این دانشگاه تقاضا محور است نه عرضه محور، به همین منظور امسال برای اولین بار تعدادی از پذیرش های این دانشگاه بر اساس تضمین اشتغال انجام می شود و در ابتدای شروع به تحصیل، شغل دانشجو تضمین شده است.

وی ورود دانش آموختگان آموزش عالی به بازارکار به دلیل تخصصی شدن مشاغل را مستلزم استقرار نظام صلاحیت حرفه ای دانست و افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی در تعامل با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و هماهنگ با سایر نهادهای متولی آموزش‌های مهارتی، آمادگی استقرار این نظام را در استان دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان عنوان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی آمادگی دارد تا در قالب طرح آباد برای دانش آموختگان سایر دانشگاهها، دوره های کوتاه مدت مهارتی برگزار کند تا فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها بتوانند هر چه سریعتر جذب بازارکار شوند.