تأکید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی بر نقش برجسته مدرسان خبره در نظام آموزش عالی علمی کاربردی

/

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در نشست هم اندیشی با مدرسان مراکز آموزش علمی کاربردی استان تهران غرب، مدرسان خبره را از نقاط قوت و تمایز نظام آموزش عالی علمی کاربردی دانست.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، به مناسب دهه سرآمدی آموزش و گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری، نشست هم اندیشی مدرسان باحضور دکتر محمد علی اکبری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، اعضای هیات رییسه دانشگاه، رییس واحد استانی، روسای مراکز آموزشی و مدرسان مراکز آموزش علمی کاربردی تهران غرب در سالن همایش مرکز آموزش علمی کاربردی علامه طبرسی برگزار شد.
در این مراسم دکتر علی اکبری با بیان خصوصیات برجسته اخلاقی شهید مطهری، اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی با تکیه بر سرمایه‌های خود، به دنبال دستیابی به جایگاه واقعی خود در سپهر آموزش عالی است و مفتخر است با کمک مدرسان خبره در حوزه‌های صنعت، فرهنگ و هنر، کشاورزی و خدمات اجتماعی، دانشجوی مهارتی تربیت می‌کند.
وی با ابراز خرسندی از سبک تدریس منحصر به فرد این دانشگاه، افزود: مدرسان خبره، نقطه قوت و تمایز نظام آموزش عالی علمی کاربردی هستند و دانشگاه به دنبال حفظ و ساماندهی این نقطه قوت است و خوشحالیم که سایر زیرنظام‌ها نیز به الگوبرداری از این وجه تمایز مثبت روی آورده‌اند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر اهمیت ساماندهی فرآیند کد مدرسی و تثبیت جایگاه مدرسان به عنوان یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های تاثیرگذار آموزش، اظهار داشت: اشخاصی که فاقد کد مدرسی هستند حق تدریس در دانشگاه را ندارند و هر عضو هیأت علمی که به ما افتخار دهد می تواند فرآیند دریافت کد مدرسی را گذرانده و در خدمت این نظام آموزش عالی باشد. وی ساماندهی فرآیند دریافت کد مدرسی، تثبیت جایگاه مدرسان، شفافیت و نظام‌مندی اعطای کد مدرسی را از جمله برنامه‌های اصلی دانشگاه دانست.
دکتر علی اکبری با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال ارائه آموزش‌های کیفی‌تر به مدرسان علمی کاربردی است، از آن‌ها خواست تا بیش از پیش به جایگاه خود اعتبار بخشند و با انتقال دانش و تجربه به دانشجویان، در راستای شاگردپروری و توانمندسازی آن‌ها گام بردارند و دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده کنند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در پایان سخنان خود، شغل معلمی را هم‌تراز با شغل انبیاء دانست و از مدرسان خواست تا با ایفای نقش موثر خود، به ارتقای جایگاه دانشگاه جامع علمی کاربردی در نظام آموزش عالی کشور کمک کنند. 
در دانشگاه جامع علمی کاربردی جهت علم به سمت عمل است
در این مراسم دکتر حبیب هنری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تهران غرب، معلمی را یکی از صفات خداوند بزرگ برشمرد و دانشگاه جامع علمی کاربردی را نهادی دانست که علم را به سمت عمل سوق می‌دهد و آرزوی بسیاری از افراد در سایر دانشگاه‌ها را در این دانشگاه محقق می‌سازد. 
وی با اشاره به ایثار و خودگذشتگی اساتید و تأثیرگذاری آن‌ها بر دانشجویان، به نقش پیامبرگونه اساتید در تربیت انسان‌ها اشاره و آموختن، انفاق علم و پیمان گرفتن برای آموزش علم نافع را چکیده ای از آیات و احادیث دانست. دکتر هنری بر تربیت عالمانی تأکید کرد که علاوه بر علم، عمل را نیز سرلوحه کار خود قرار دهند و بر اهمیت ارتباط مؤثر اساتید با دانشجویان و اهمیت آموزش و پرورش در تربیت دانشجویان توسط اساتید تأکید کرد.
وی برندسازی دانشگاه را در گرو وجود اساتید قوی و مجرب دانست و از روسای مراکز آموزشی خواست تا در جذب اساتید نمونه، فراهم کردن محیطی مناسب و با نشاط برای دانشجویان و امکانات آموزشی با کیفیت بالا برای اساتید، توجه به شأن استاد در محیط دانشگاه، استفاده از اساتید متخصص و بروز، مشارکت اساتید در بحث سیاست‌گذاری، تعریف رشته‌ها و اصلاح سرفصل‌ها کوشا باشند.
دکتر هنری در پایان سخنان خود به سیاست‌ها و محورهای ده گانه ابلاغی ستاد مرکزی دانشگاه اشاره کرد و بر لزوم برگزاری جلسات، ارائه راهکارها و عملیاتی کردن آن‌ها با مشارکت جدی اساتید تأکید نمود.
در ابتدای این جلسه، 4 نفر از مدرسان منتخب مراکز آموزشی استان تهران غرب در گروه های صنعت، فرهنگ و هنر، کشاورزی و مدیریت و خدمات اجتماعی نقطه نظرات خویش را بیان نمودند و اجرای موسیقی زنده توسط دانشجویان مرکز فرهنگ و هنر واحد 46 تهران از دیگر برنامه های این مراسم بود.
در پایان این مراسم نیز با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از دکتر هنری رییس واحد استانی تهران غرب به عنوان یکی از 30 استاد نمونه کشوری و مدرسان برتر و سرآمد آموزشی، مراکز برتر و کارشناسان برتر آموزشی این واحد استانی با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.